tiistai 5. maaliskuuta 2013

Äidit ne joskus ovelia on..

Meillä ollaan käyty poitsun kanssa kilpajuoksua letuista ja pannarista. Pannaria hän ei suostu syömään (siis ei ole koskaan suostunut edes maistamaan) mutta letut ovat suurinta herkkua ;) Laiska äiti, kun ei jaksaisi aina paistaa lettuja vaan oikoisi pannarilla. Sehän tulee melkein itsestään.
 
 Noh viime viikolla nuori herra pyysi taas lettuja. Jostakin sain todellisen lampun syttymisen päässäni ja ajattelin, että nyt oiotaan ja koetestataan pannari uudessa muodossa. Poika teki puuhiaan ja kappas yhtäkkiä olikin jo "letut" pöydässä. Nimittäin meillä oli kyllä aivan tuiki tavallista tai siis maailman parasta pannaria mutta hieman erikoisessa muodossa.
 
 
Pannarista otin isolla piparkakkumuotilla palasen poitsun lautasella ja sanoin että letut ovat saaneet uuden muodon ja kas, niin teki kauppansa PANNARI. Seuraavana päivänä alas menikin jo ihan tavallinen pala ilman hienoja kuvioita :)
 
 
 
Tässä vielä ohje, Maailman parhaaseen pannariin, joka on niin mielettömän hyvää!
 
4dl vehnäjauhoja
1,5dl sokeria
1tl suolaa
1tl leivinjauhetta
1tl vaniljasokeria
8dl maitoa
2 munaa 
100g sulatettua rasvaa (Flora kulta, Oivariini)
 
Kuivat aineet sekaisin, joukkoon maito, kananmunat ja sulatettu rasva.
 
Kaada uunipellille ja paista 200 asteessa 25-35 minuuttia, vähän uunista riippuen.
 
Nauti sulatettujen marjojen kera, NAM!
 

2 kommenttia:

  1. Onpas hauska idea :). Juliakaan ei suostu syömään pannaria :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla, jos menis läpi Juliallakin :)

      Poista