lauantai 17. marraskuuta 2012

Muffinssit ala Nina

Jos tykkää suklaasta ja varsinkin Pätkiksistä, pitää varmasti myös näistä muffinsseista. Nämä ovat ihanan suklaisia ja pehmeitä, suussa sulavia. Itse olen aikoina löytänyt tämän ohjeen Pirkasta tai Yhteishyvästä ja muokainnut sitä omaan suuhun sopivaksi.


Ohjeesta tulee noin 7kpl

1 1/4 dl sokeria
2 pientä kananmunaa
75g sulatettua rasvaa
2 dl vehnäjauhoja 
1/4 dl kaakaojauhetta
1/4 dl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta
1/2 tl vaniljasokeria
3/4 dl kermaa tai maitoa
n. 75g pätkikisiä

Vatkaa sokeri ja munat kuohkeaksi vaahdoksi. Lisää sulatettu rasva. Yhdistä kuivat aineet ja lisää siivilän läpi seokseen. Lopuksi kerma ja osa pätkiksistä.
Laita vuokien pohjalle taikinaa ja paina keskelle pieni pätkispala. Lisää vielä taikinaa "hatuksi".

Paista 200 asteessa. EI KIERTOILMALLA! (minä en ainakaan saa näitä kiertoilmalla onnistumaan)
Noin 15-20 minuuttia riippuen uunista ja muffinien koosta.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti