tiistai 13. marraskuuta 2012

Kanakeittoa arkeen

Tämä ohje on pakko jakaa teidän kanssa. Kanakeitto on yksi meidän perheen yhteisistä lemppari arkiruuista. Siitä tykkää myös lapset (ainakin meillä), vaikka keitonliemi onkin ehkä aikuisempaan makuun sopivampi. Keiton reseptiikka on vuosien harjoituksen tulos, joka nyt alkaa olemaan sitä mitä joskus lähdin hakemaan. Tämä valmistuu nopsasta työpäivänkin jälkeen, kun kotona vatsat huutavat murua. Lisäksi parasta on (jos tekee tarpeeksi ison satsin) että maku paranee vain seuraavana päivänä.
 


 10 suurehkoa perunaa
 3 porkkanaa
 3 kanaliemikuutiota 
 n.500g hunajamarinoituja ( kannattaa ostaa maustettuja suikaleita vaikka normaalisti ostaisikin maustamattomia) broilerin fileesuikaleita
1pkt koskenlaskija sulatejuustoa VOIMAKAS
ripaus timjamia

Keitä perunat ja porkkanat melkein kypsiksi. Lisää ruskistetut suikaleet ja juusto nokareina + ripaus timjamia.  Anna hautua vielä 10min.

Keittoa voi tuunata lisäämällä ei kasviksia. Kesällä laitoin mukaan kesäkurpitsaa, johon poikamme tokaisi: " miks meil on kurkkua keitossa"?! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti