Tämä ohje on pakko jakaa teidän kanssa. Kanakeitto on yksi meidän perheen
yhteisistä lemppari arkiruuista.
Siitä tykkää myös lapset (ainakin meillä), vaikka keitonliemi onkin ehkä
aikuisempaan makuun sopivampi. Keiton reseptiikka on vuosien harjoituksen
tulos, joka nyt alkaa olemaan sitä mitä joskus lähdin hakemaan. Tämä
valmistuu nopsasta työpäivänkin jälkeen, kun kotona vatsat huutavat murua.
Lisäksi parasta on (jos tekee tarpeeksi ison satsin) että maku paranee vain
seuraavana päivänä.
10 suurehkoa perunaa
3 porkkanaa
3 kanaliemikuutiota
n.500g hunajamarinoituja ( kannattaa ostaa maustettuja suikaleita vaikka normaalisti ostaisikin maustamattomia) broilerin fileesuikaleita
1pkt koskenlaskija sulatejuustoa VOIMAKAS
ripaus timjamia
Keitä perunat ja porkkanat melkein kypsiksi. Lisää ruskistetut suikaleet ja juusto nokareina + ripaus timjamia. Anna hautua vielä 10min.
Keittoa voi tuunata lisäämällä ei kasviksia. Kesällä laitoin mukaan kesäkurpitsaa, johon poikamme tokaisi: " miks meil on kurkkua keitossa"?! :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti