Meillä vietettiin tulevassa kylpyhuoneessa/eteisessä koko pääsiäinen laatoittamalla. No, tänään meille saapui ruokavieraita ja lupasin tehdä, ei niin perinteistä pääsiäisruokaa. Pöytään tulikin sitten meksikolainen kattaus. Hyvä ystäväni on pari kertaa hemmotellut meitä ihanalla chilillä, niinpä nappasin ohjeen ja annoin makunautinnon eteenpäin. Yllätys etten muistanut ottaa kuvaa ateriastamme mutta näitä siinä oli. Jauheliha- chilitäytettä ja maustettua kanaa tortilloille ja taco tubseille sekä kasviksia ja kastikkeita.
Jauhelihatäytteen ohje:
700g jauhelihaa
2 prk tomaattipyrettä
1 prk kidneypapuja chilikastikkeessa
1 prk valkoisia papuja tomaattikastikkeessa
cayennepippuria
grillimaustetta
chilimaustetta
keskivahvaa salsakastiketta
(creme fraichea)
-paista jauheliha
-lisää tomaattipyreet
-kaada pavuista hieman lientä pois ja lisää ne jauhelihan joukkoon
-mausta ja anna hautua noin 20 minuuttia
-lisää halutessa creme fraichea
Tämä on helppo ja nopea ohje, sekä täytteen tulisuutta pystyy hyvin maustamalla.
Kannattaa ehdottamasti kokeilla, jos tykkää tortilloista.
Jälkiruuaksi päätin testata omaa päähänpistostani, ja hyvät kehut se saikin ;) Pitänee siis tehdä uudelleenkin. Ohje on kaksi osainen mutta nopeasti valmistuva.
Mango-ananasrahka 4:lle
1 prk mangosetta
1/2 prk ananasmurskaa
1 prk vispikermaa
1 prk maitorahkaa
1 liivatelehti
- laita liivate kylmään veteen vähintään 5 minuutiksi
-vatkaa kerma
- lisää maitorahka
-lisää valutettu ananas ja mangosose
- kiehauta ananaksenmehu ja sekoita liivate joukkoon
- lisää liivate ohuena nauhana kerma- rahkaseokseen
-laita jääkaappiin odottamaan, kunnes päällinen on valmis
Päällinen:
1 prk mangososetta
1/2 prk ananasmusrkaa
1 dl vettä
3/4 dl hyytelösokeria
-laita kattilaan mangose, ananasmurska ja vesi, kiehauta
-ota kattila liedeltä sivuun ja lisää hyytelösokeri
-anna kiehahtaa vielä
- jäähdytä
- lusikoi rahkan päälle kerros
Ps. Kuinka ihanaa onkaan lisääntynyt valon määrä :) toki se tarkoittaa myös, että ikkunat huutaa pesua ja pinnat pölyjen pyyhkimistä mutta ei haittaa, nyt on KEVÄT ja KESÄAIKA!!

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti